Sortiment
Vi driver vår webshop vid sidan om vår butik, BlomRiket i Grums. Vårt online sortiment består därför i dagsläget bara av utvalda produkter. Något vi hoppas kunna utöka inom kort.
Leverans
Vi levererar inom Sverige med fraktjakt. Vi erbjuder även gratis avhämtning i vår butik på Karlslundsgatan 23 i Grums enligt överenskommelse. Fri frakt vid köp över 500:-
Du väljer själv i kassan vilket leveranssätt du önskar.
Betalning
Betalning sker via Klarna där du kan välja mellan kortbetalning, direktbetalning eller faktura.
Vanliga frågor
Varan jag vill ha är slutsåld, kommer ni få in den igen?
Generellt kan vi säga att ligger varan kvar i webshopen så är tanken att vi ska försöka få hem den på nytt. Det är dock svårt att säga när den kommer in igen, men du kan alltid skicka oss ett mail om just den varan du söker.
Hur packar ni era varor?
Våra växter skickas med plastkruka och jord. Vi ser till att genomfukta jorden och ibland plastar vi in själva krukan så den behåller fukten lättare på resan. Den bedömningen görs vid packningstillfället, hurvida det behövs eller inte. Växten rullas därefter in i silkespapper och packas sedan varsamt i kartong. Vi är alltid noga med att växten inte har utrymme att röra sig i kartongen och på så sätt minimerar vi risken för skador. Är det en ömtålig växt packas denna på samma sätt som övriga växter, men med mer skydd runt själva växten.
Interiör och dylikt packas efter varans material, men vi är lika noga med packningen här som med våra växter för att minimera skador på varan.
Hur tar jag hand om växten när jag mottagit den?
Packa upp växten varsamt och inspektera den. Ställ den sedan i halvskugga och låt den återhämta sig efter resan. Om den är torr kan du ge den lite vatten, men plantera inte om den förrän om 1-2 veckor.