Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera! I enlighet med Lagen om distansavtal och undantag för ångerrätten, har kunden inte ångerrätt på varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla, eller som efter leverans sammanblandas med en annan. Din ångerrätt gäller därför inte gröna växter, blommande växter, sticklingar, lökar, rotknölar, trädgårdsväxter och andra produkter som kan ta skada av att hanteras flera gånger. Ångerrätten gäller inte heller växter och produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum, klassas som färskvara, snabbt kan försämras, bli för gamla eller som efter inköp planterats. (Distanshandelslagen 2 kapitlet, paragraf 11, punkterna 4 och 6).

Vid nyttjande av din ångerrätt: 
Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till på info@blomriketonline.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Det går också bra att returnera i butik. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 Vid köp av levande växter, tänk på att skicket på växten kan ha försämrats under leveransen till dig. Det kan på grund av ovarsam postgång uppstå vik- eller brytskador på blad/stjälk, vilket vi tyvärr inte kan styra över mer än att vi gör vårt absolut bästa för att packa dina växter på ett sådant sätt att skador inte ska uppstå. Växter som anländer med kosmetiska skador är därför inte skäl nog att reklamera så länge växten fortfarande är vid liv. Om växten mot förmodan skulle ha skador som på något sätt orsakats av oss innan det att ordern lämnade vårat lager vill vi naturligtvis hjälpa dig att lösa det så gott vi bara kan.

Vi är inte ansvariga för eventuella frysskador som kan uppstå på levande växter under vår och höst (vi skickar ej växter på vintern), då det är upp till dig som köpare att meddela oss när det är stabilt, frostfritt väder hos dig.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@blomriketonline.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Product added to compare.

Denna hemsida använder cookies för statistik och inställningar. Genom att använda hemsidan samtycker du till detta.